#inspirace #zdravýdomovyiduše | NEJSME TAK BOHATÍ, ABYCHOM SI KUPOVALI LEVNÝ A NEKVALITNÍ VĚCI.

V dnešní době je těžký odolat slevovým akcím, který se na nás sypou ze všech stran. Nakupovat s rozumem a ne impulsivně. Je fajn se občas zamyslet v krámu nad tím, co kupuju, jestli to potřebuju a trochu se pídit po složení, materiálech a zemích původu. 

 

Přiznám se, že i já jsem kdysi takovým akcím snadno podlehla a nakoupila 10 triček za 1000,-, který jsem po prvním praní mohla vyhodit nebo si pořídila kabelku ve fast fashion obchodě, který se po měsíci nošení utrhly popruhy. 

 článek na blog 3C

Když jsem před 11 lety procházela velkou životní změnou, začala jsem víc přemýšlet nad vším, co dělám. Hlavně nad tím, kam odchází mé peníze. Koho jimi podporuji. Začala jsem hledat značky oblečení, doplňků, dekorací, doplňků stravy, malých obchůdků s čerstvou zeleninou a ovocem, který mi sedí, jsou nejlíp český a vše, co dělají, milujou. 

 

Nakazila jsem tím celou rodinu a dnes už fandíme jedinému trendu. A to je nakupování kvalitních věcí, které dlouho vydrží. Vyhýbáme se obchodním řetězcům s rychlou módou, levnými věcmi, které na oko sice vypadají dobře, ale za chvilku se rozpadnou a můžete je vyhodit. Sledujeme štítky a etikety se složením a koukáme, odkud k nám výrobky doputovaly.

 

Ze začátku na tohle všechno myslet a sledovat bylo dost těžký, ale ty leta praxe nás vycvičili a teď máme nákup v krámu zvládnutej za pár minut. Víme, pro co jdeme a impulsivních nákupů děláme opravdu jen málo. To když si tak ve městě náhodou zabloudíme do uličky s naším oblíbeným sekáčem a oni mají náhodou 50% slevy nebo sjíždíme instagramy a vykoukne na nás doprava zdarma u naší oblíbený značky, tak k nim zavítáme na eshop a hle, vždy je tam něco, co nepotřebujeme, ale prostě to chceme :)

 

Když jsme začali tvořit svoji značku, bylo jasný, jaký produkty chceme do světa posílat. Vybrat kvalitní dodavatele, který tohle všechno slibujou a tvořit produkty, který jen tak nevyjdou z módy a něco vydrží. Touhle cestou jdeme, protože víme, že jen taková je udržitelná. 

 

 článek na blog 3A

 

Super je taky jeden tip na oblečení - spočítat si Cost per wear. Je to hodnota, která určí cenu za jedno obléknutí. Vypočítá se jednoduše - nákupní cena kousku děleno počtem nošení. Tak možná přijdete na to, že tričko za 100,- je mnohem dražší než tričko od českého tvůrce za 1200,-. 

 

Tak zkusme být s každým nákupem zodpovědnější a nenechávejme se strhnout emocemi a cenovkami.

 

P.S. A kdybyste chtěli tipy na udržitelný značky, dejte nám vědět a my na to sepíšeme zvlášť článek.